شناسهٔ خبر: 177493 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان همدان خبر داد؛

ذخیره سازی ۶۵ هزار تن شن و نمک در راهدارخانه‌های استان همدان

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از ذخیره‌سازی ۶۵ هزار تن شن و نمک در راهدارخانه‌های استان همدان با توجه به آغاز بارندگی‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، مهرداد آهکی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، اعلام کرد: با توجه به آغاز فصل بارندگی‌ها، ۶۵ هزار تن شن، ماسه و نمک در ۲۵ راهدارخانه استان دپو و ذخیره‌سازی شده است.

آهکی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص استان و زمستان زودرس، تهیه، دپو و ذخیره‌سازی شن، ماسه و نمک از اواسط فصل تابستان در همدان آغاز می‌شود و تا اواخر پاییز ادامه دارد.

وی با تاکید بر آمادگی کامل عوامل راهداری برای مواقع بحرانی، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری، بالغ بر هزار و ۷۷۴ دستگاه پل و آبرو در طول محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان تعمیر، مرمت، تنقیه و لایروبی شده‌اند.

آهکی همچنین به خرید ۶ دستگاه ماشین‌آلات جدید، بازسازی کامل ۳۰ دستگاه و خرید تجهیزات راهداری شامل ۲ دستگاه تریلر، ۲ دستگاه موتور نمک‌پاش، یک دستگاه نمک‌پاش اتوماتیک و تیغه‌های برف‌روبی اشاره کرد و افزود که این تجهیزات به ناوگان راهداری استان اضافه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان در پایان با اشاره به بارش باران در نیمه شمالی استان و لغزنده بودن سطح راه‌ها، از رانندگان خواست با رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی، رعایت سرعت مطمئنه، اطمینان از پر بودن مخزن شیشه‌شور و سالم بودن تیغه برف‌پاکن خودرو، از بروز حوادث رانندگی پیشگیری کنند.